תנאי העבודה לעובדים מתדרדרים

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

ישנם מספר תנאים מתדרדרים לעובד. אלה כוללים בין היתר:

1) מקום העבודה הופך ליותר ויותר רעיל.

2) יש חוסר אמפתיה במקום העבודה.

3) יש עלייה במספר האנשים עם בעיות נפשיות.

4) האיזון בין העבודה לחיים הלך והידרדר בהתמדה במהלך השנים.

5) העובדים לא ישנים מספיק מה שמוביל לעייפות וללחץ.

6) העובדים עובדים שעות רבות יותר מאי פעם, ללא תשלום עבור שעות נוספות.

7) האיזון בין עבודה לחיים נשחק על ידי טכנולוגיה כמו גם טכנולוגיות מתפתחות כמו AI ואוטומציה.

לחברות נהיה יותר ויותר קשה לשמור על שביעות רצון העובדים שלהן. יש לכך סיבות רבות, אך הנפוצה שבהן היא שלחברות אין את המשאבים לספק לעובדיהן את אורח החיים שהם רוצים. הדבר הוביל לירידה בנאמנות העובדים ולעלייה בשיעורי התחלופה.

אנשים רבים שעובדים בחברות האלה לא מרוצים מהעבודה שלהם, אבל הם נשארים כי הם מאמינים שזה טוב יותר ממה שיש בחוץ. המחסור במשאבים גורם להם להאמין שזה כל מה שמגיע להם.

כמו כן, עלינו לקחת בחשבון שיש הרבה אנשים שפשוט לא מוצאים עבודה ואין להם אפשרויות אחרות מלבד להישאר בחברה שבה הם לא מרוצים.

תנאי העבודה הולכים ומדרדרים. שוק העבודה הוא תחרותי והעובדים צריכים לעבוד במקסימום הפוטנציאל שלהם כדי להתקדם. אבל, ככל שהם מבלים יותר זמן בעבודה, כך הם מאבדים את עצמם יותר. אין להם זמן לעצמם או למשפחותיהם. קשה להם לעמוד בדרישות העבודה והחיים כאחד.

עתיד העבודה אינו בטוח מכיוון שמוצגות טכנולוגיות חדשות שיכולות להחליף בני אדם במשימות שונות, ולהפוך אותן למיושנות ובלתי ניתנות להעסקה. זו בעיה מכיוון שכאשר אנשים מאבדים את מקום עבודתם, זה לא משפיע רק עליהם אלא גם על משפחותיהם וקהילותיהם.

ישנן סיבות רבות להרעה בתנאים של העובד. בשנים האחרונות חברות מקצצות בהטבות ובפנסיה, מקטינות או מוציאות משרות ודורשות יותר שעות מהעובדים שלהן. לשינויים אלו השפעה שלילית על איכות החיים של העובדים.

הסיבה שמאחורי השינויים הללו היא שחברות נאבקות להישאר צף בכלכלה שבה הצרכנים מצפים למחירים נמוכים יותר, מה שאומר פחות שולי רווח. הדרך היחידה לעמוד בקצב הדרישה היא לקצץ בעלויות בכל הרמות על ידי צמצום כוח האדם והגבלת השכר.

כוח העבודה השתנה באופן דרמטי במהלך העשורים האחרונים. עם עליית האוטומציה וה-AI, כוח העבודה משתנה שוב.

בינה מלאכותית תשתלט על יותר ויותר משרות בשנים הקרובות. זו לא שאלה של אם זה יקרה, אלא מתי.

בינה מלאכותית לא רק תשתלט על משרות שחוזרות על עצמן או מבוססות על עבודת כפיים, אלא גם על משרות מקצועיות כמו רופאים, עורכי דין ורואי חשבון.

השאלה האמיתית היא מה אנחנו יכולים לעשות כדי להתכונן לזה?

סעיף זה יספק סקירה של התנאים המיועדים לעובדים.

המעבר מעבודות ייצור לעבודות שירות היה תורם מרכזי להרעה בתנאי העובדים. מגזר השירותים מאופיין בשכר נמוך, שעות עבודה חלקיות וביטחון תעסוקתי מועט.

עם זאת, הגורם החשוב ביותר להידרדרות זו הוא השימוש המוגבר בעבודות מותנות. זאת כאשר מעסיקים משכירים עבודה לקבלנים עצמאיים שאין להם כל הטבות ואינם מכוסים על ידי חוקי העבודה.

צורת העסקה זו גדלה כי היא זולה יותר למעסיקים והיא מעניקה להם יותר גמישות בכוח העבודה שלהם.

למעשה, עובדים תלויים מהווים כיום 40% מכלל העובדים באמריקה.

ישנן סיבות רבות להרעה בתנאים של העובד. הסיבה הראשונה והעיקרית היא שהעובדים אינם מוערכים על ידי מעסיקיהם. הסיבה לכך היא שהם לא מקבלים הזדמנות להביע את עצמם, או להביע דעה בשום דבר.

חוסר הכרה ודימוי עצמי נמוך זה מוביל למתח כרוני אשר בתורו מוביל לבריאות גופנית לקויה, לבריאות נפשית ולרווחה כללית.

הסיבה השנייה להידרדרות זו היא שקיים לחץ גובר על העובדים לבצע ביצועים טובים יותר ממה שהם עשו בעבר בעבודה. זה הביא לעומס עבודה מוגבר, מה שעלול להוביל לשחיקה ומחלות נפש כמו גם למחלות גופניות כמו מחלות לב וסרטן.

התנאים הנוכחיים של העובד מתדרדרים. עם העלייה באוטומציה ובינה מלאכותית, יש סבירות גבוהה שהם יוחלפו במכונות. הם יצטרכו לעבוד שעות ארוכות יותר כדי לשמור על רמת החיים הנוכחית שלהם.

ההרעה בתנאיו של העובד היא תוצאה של שורה של גורמים, ובהם הגידול בעבודה הרעועה, הירידה בהגנה הסוציאלית ובשעות העבודה והתקפה כללית יותר על זכויות העובדים.

הרעה בתנאים לעובדים היא לא רק בעיה בצרפת. למעשה, לפי סקר OECD, מדובר בתופעה בינלאומית. זה נצפה בכל המדינות עם לפחות מיליון עובדים בין 1995 ל-2015.

הסעיף הראשון דן בהרעה בתנאים של העובד. הוא מדבר על האופן שבו עובדים נאבקים להישאר צף בכלכלה של היום וכיצד זה משפיע על בריאותם הנפשית והפיזית.

הוא מזכיר כיצד אנשים מסוימים פונים לסמים ואלכוהול כדי להתמודד עם הלחץ בעבודה, או היעדרו. החלק השני מדבר על האופן שבו עובדים מקבלים שכר נמוך יותר ממה שהם קיבלו בעשורים הקודמים, וגורמים נוספים שתורמים לכך.

הרעה בתנאים לעובד מהווה דאגה גדולה. חשובה השאלה עד כמה מצבם טוב יותר מבעבר. התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא שחלה עלייה במספר המשרות הזמינות, אך משרות אלו הן לרוב במשרה חלקית ובשכר נמוך. הנקודה השנייה שיש לקחת בחשבון היא שחלה ירידה בכמות ההטבות המוצעות על ידי מעסיקים והעובדים נאלצו לשאת בהוצאות נוספות.

העובד נמצא במצב של הרעה בתנאים.

מצבו של העובד מתדרדר כי הם לא זוכים ליחס טוב.

הם לא מקבלים מספיק שכר, הם לא מקבלים מספיק הפסקות, והם לא מקבלים שום הטבות.

על המעסיק מוטלת אחריות לוודא שבריאות העובדים במיטבה ושהם מרוצים מעבודתם.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מקצוען פשיטת רגל ב-WeWork: ללא תחרות
פשיטת רגל

מקצוען פשיטת רגל ב-WeWork: ללא תחרות

WeWork, פעם חד קרן מבטיח בתעשיית העבודה המשותפים, עמדה כעת בפני נפילה משמעותית. ההתרחבות המהירה של החברה וההוצאות הראוותניות הובילו לבסוף להגשת פשיטת רגל. אירוע זה שלח גלי הלם בעולם העסקים, שכן פעם נתפסה WeWork כמפרעת בתעשיית הנדל"ן.

למאמר המלא »
מומחה לפשיטת רגל שנייה
פשיטת רגל

מומחה לפשיטת רגל שנייה

פשיטת רגל היא הליך משפטי המסייע ליחידים או לעסקים שאינם מסוגלים להחזיר את חובותיהם לבקש פטור מחלק מההתחייבויות הכספיות שלהם או מכולן. חיוני להבין את החוקים סביב פשיטת רגל כדי לנווט את התהליך בהצלחה.

למאמר המלא »
עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד
פשיטת רגל

עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני להיעזר בעורך דין מומחה לפשיטת רגל. באשדוד ישנם אנשי משפט רבים שיכולים לסייע בניווט בתהליך המורכב של הגשת בקשה לפשיטת רגל. עם זאת, עבודה עם עורך דין שיש לו מומחיות בתחום זה יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצאות התיק שלך.

למאמר המלא »
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »