פסקי חיפוש הם סוג של משפט המשמש לקביעת המשמעות של מילה או ביטוי. הם ידועים גם כערכים במילונים וניתן למצוא אותם במילונים.
ישנם סוגים רבים ושונים של פסקי דין לחיפוש, כגון:
-הגדרות
-מילים נרדפות
-אנטונימים
-דוגמאות שימוש
-מדריכי הגייה
-הגדרות עבור קיצורים וראשי תיבות
-רשימות של מילים שנשמעות דומות זו לזו
פסקי דין בחיפוש הם סוג של שיפוט משפטי שניתן לעשות בהעדר כל ראיה או ידע אחר.
כדי שחיפוש יהיה חוקי, הוא צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:
– החיפוש חייב להיעשות על ידי קצין בעל סמכות לערוך חיפוש;
– חייבות להיות ראיות לכך שלקצין יש סיבות סבירות לערוך את החיפוש; ו
– על הקצין לעמוד בכל תנאי שנקבע בחוק.
פסקי דין בחיפוש הם ההחלטות שהשופטים מקבלים על מנת לדרג ולסווג את תוצאות החיפוש. ניתן לעשות זאת באופן ידני או אוטומטי. המטרה העיקרית היא לספק את המידע הרלוונטי ביותר למשתמש. בחלק זה, נחקור כמה מההחלטות הללו וכיצד הן משפיעות על חיינו.
חשוב שמנועי החיפוש יהיו מסוגלים להבין את כוונת השאילתה, כדי שיוכלו לספק תוצאות מדויקות. ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן מנועי החיפוש עושים שיפוט: רלוונטיות ואיכות. הרלוונטיות נקבעת לפי מידת ההתאמה של הדף למה שחיפשו, בעוד שהאיכות נקבעת לפי מידת הסמכותיות או האמינות שלו בהתבסס על גורמים כמו סמכות תחום, סמכות עמוד, קישורים נכנסים וכו'.
פסקי דין לחיפוש הם פסקי דין שנעשו בתהליך החיפוש. שיפוטים אלה יכולים להיות חיוביים או שליליים ויכולים להתבסס על כל מספר גורמים.
כמה דוגמאות לגורמים שעשויים להשפיע על שיפוט החיפוש כוללות:
– הניסיון הקודם של המחפש עם הישות,
– הידע של המחפש על הישות,
– מצב הרוח של המחפש,
– כמה זמן חלף מאז שהמחפש ראה או השתמש לאחרונה בישות,
– האם קיימת התנגשות בין ישויות בקבוצת תוצאות חיפוש, וכן
– האם יש או אין קשר רגשי לישות.
שיפוט חיפוש הם ההחלטות שמנועי חיפוש מקבלים לגבי אופן הדירוג של דפי אינטרנט.
הגורמים המשפיעים על שיפוט החיפוש כוללים את רעננות התוכן, מילות המפתח וקישורים נכנסים.
פסקי דין בחיפוש הם סוג של קבלת החלטות שיפוטיות. שופטים מקבלים החלטות על סמך ראיות. ראיה היא המידע הדרוש לתמיכה בהחלטה.
שופטים משתמשים בארבעה קריטריונים כדי לקבוע את הרלוונטיות של ראיות: ערך הוכחה, רלוונטיות, קבילות ומשקל. ערך הוכחה הוא האיכות או מידת השכנוע של ראיות בקביעת סוגיה או הכרעה בשאלה. הרלוונטיות היא האם הראיות מתייחסות לסוגיה או לשאלה המוכרעת או לא. קבילות היא האם היא עשויה להתקבל בבית המשפט כראיה או לא, ומשקל מתייחס למידת חשיבותה ביחס לראיות אחרות בסוגיה או שאלה שהוכרעה.
שיפוטי חיפוש הם חלק מכריע מתהליך החיפוש. שאילתת החיפוש של המשתמש היא זו שמכתיבה אילו תוצאות יוצגו לו. מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים שלהם כדי לקבוע אילו דפים הם המתאימים ביותר לשאילתת החיפוש. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון גורמים כגון תוכן, מטא נתונים וקישורים.
התהליך של קביעה אילו דפים הם המתאימים ביותר לשאילתת חיפוש נתונה נעשה באמצעות אלגוריתמים המשתמשים במגוון גורמים כגון תוכן, מטא נתונים וקישורים.
שיפוט חיפוש עוסק במה שמנוע החיפוש יציג בדף התוצאות.
ישנם מספר גורמים המשפיעים על שיפוט החיפוש:
-הרלוונטיות של מילות המפתח לשאילתה של המחפש.
-איכות התוכן בעמוד.
-הסמכות של האתר או הדומיין.
-הפופולריות והרלוונטיות של דפים אחרים המקשרים אליו.
שיפוטי חיפוש הם ההחלטות שמנועי חיפוש מקבלים לגבי איזה תוכן להציג עבור שאילתה נתונה. זה כולל קבלת החלטות לגבי איזה תוכן להציג בדף תוצאות החיפוש, כיצד לדרג דפים באינדקס ואיזה תוכן מוצג כמודעות.
בעבר, מנועי החיפוש נועדו לספק את המידע הרלוונטי ביותר למשתמש. עם זאת, זה השתנה בשנים האחרונות. מנוע החיפוש צריך כעת לספק את מה שהמשתמש רוצה, לא את מה שהוא צריך.
מנוע החיפוש הוא כיום יותר עוזר אישי ופחות עוזר אובייקטיבי.
מנוע החיפוש עדיין יספק את המידע הרלוונטי ביותר כאשר הוא מסוגל לעשות זאת, אך הוא גם יציג דברים שיש סיכוי גבוה יותר שיעלו על דעתו של המשתמש.
שיפוט חיפוש הם ההחלטות שמנוע חיפוש מקבל לגבי התוכן שעליו לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש שלו ואיזה תוכן הוא צריך לדרג נמוך יותר.
תהליך דירוג התוכן נקרא Search Engine Optimization או SEO.
האלגוריתם של מנוע חיפוש לוקח בחשבון גורמים רבים כדי לקבוע כיצד לדרג דפים, כולל:
– מספר ואיכות הקישורים לעמוד מאתרים אחרים
– המילים בדף, ובאיזו תדירות מילים אלו מופיעות במקומות אחרים באינטרנט
– גיל הדף, או מתי הוא עודכן לאחרונה
הדרך בה אנו מחפשים מידע השתנתה במהלך השנים. אנחנו כבר לא צריכים ללכת לספרייה ולבלות שעות בחיפוש אחר ספרים כדי למצוא את המידע שאנחנו מחפשים. כעת, יש לנו גוגל, בינג, יאהו ומנועי חיפוש אחרים שיכולים לתת לנו את התשובה תוך שניות. השיפוטים שמנועי החיפוש הללו עושים לגבי מה רלוונטי ומה לא חשובים מכיוון שהם יכולים להשפיע עצומה על הדרך שבה אנשים מוצאים מידע.
בחלק זה, אדון כיצד שיפוטים אלה משפיעים על חיינו בדרכים שונות ומדוע חשוב לקחת אותם בחשבון כאשר אתה עורך מחקר או כותב חיבור בנושא נתון.