מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט גלי רדיו וממיר אותם לאותות שמע. זה נעשה באמצעות טיונר, שבוחר את התדר הרצוי מגלי הרדיו שהוא קולט. גלי הרדיו מומרים לצליל על ידי מגבר ורמקול.
מאמר זה יבדוק כיצד פועל רסיבר לרכב, מה הוא עושה וחשיבותו בתעשיית הרכב.
מקלט הרכב הוא מכשיר הקולט אותות רדיו וממיר אותם לקול. הוא ממוקם בדרך כלל בתא המטען או מתחת ללוח המחוונים.
מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט גלי רדיו וממיר אותם לשמע. הוא משמיע את האודיו דרך רמקול או דרך מגבר המחובר לסט רמקולים. לרסיבר יש מספר פקדים לכוונון עוצמת הקול, החלפת תחנות, החלפת ערוצים וכו'.
ניתן לחבר את המקלט לאנטנה באמצעות כבל קואקסיאלי או באמצעות חוט.
האנטנה מותקנת בדרך כלל על גבי המכונית ויכולה להיות אנטנת "שוט" חיצונית או אנטנת "לולאה" פנימית.
אם לרכב אין אנטנות חיצוניות, אזי תהיה לה אנטנת לולאה פנימית בציפוי הגג שלה.
מקלט לרכב הוא מכשיר שמקבל אותות שמע מתחנת רדיו FM או AM וממיר אותם לאותות חשמליים. האותות החשמליים נשלחים לאחר מכן לרמקולים במכונית.
מקלט לרכב הוא מכשיר המאפשר לנהג לשמוע מוזיקה או שמע משידור רדיו, נגן DVD או מקור קול אחר.
המקלט ממיר אות חשמלי לצליל נשמע.
המרכיבים העיקריים של הרסיבר הם הטיונר והמגבר. טיונרים מכוונים לתחנות רדיו, בעוד שמגברים מגבירים את האות כך שניתן לשמוע אותו ברמקולים במכונית.
יחידת אספקת החשמל היא גם מרכיב של מקלט המכונית. הוא מספק כוח לכל הרכיבים שלו, כולל המגברים והטיונר.
מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט אותות רדיו וממיר אותם לשמע. המקלט יכול להיות מובנה במכונית או להוסיף אותו למכונית לאחר ייצורו.
האות מגיע מאנטנה שמחוברת לחלק החיצוני של המכונית. לאחר מכן האנטנה מעבירה את האות הזה למקלט, אשר לאחר מכן ממיר אותו לצליל עבור הנהג והנוסעים במכוניותיהם.
מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט שידורי רדיו וממיר אותם לצליל. זה נקרא לעתים קרובות רדיו או סטריאו. המקלט קולט אות שמע מהאנטנה ומגביר אותו לרמה שניתן לשמוע דרך הרמקולים במכונית. במכוניות ישנות יותר, מכשיר זה היה חלק בלתי נפרד מלוח המחוונים של הרכב.
במכוניות מודרניות, סביר יותר שהוא יימצא כחלק ממערכת בידור, המותקן על או ליד לוח המחוונים או מול אחד המושבים.
למקלט לרכב יש שימושים רבים:
-האזנה למוזיקה בזמן נהיגה
-האזנה לדיווחי חדשות בזמן נהיגה
-האזנה לדיווחי ספורט בזמן נהיגה
מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט אותות רדיו מהמשדר וממיר אותם לקול. הוא מותקן בלוח המחוונים של מכונית, בדרך כלל מול הנהג או הנוסע. המקלט יכול להיות יחידה נפרדת או מובנה ברדיו של המכונית.
מקלטי המכוניות המוקדמים ביותר היו מורכבים ממקלטי צינור ואקום והם היו מגושמים ויקרים. הם הוחלפו בגרסאות טרנזיסטוריות, שהן יעילות יותר וזולות יותר לייצור.
מקלט לרכב הוא מכשיר הקולט גלי רדיו ומתרגם אותם לקול. המקלט מותקן לרוב בלוח המחוונים וכולל לוח בקרה לכוונון תחנות או בחירת תחנות מתוכנתות מראש.
למקלט המכונית שלושה חלקים עיקריים: האנטנה, הלוכדת גלי רדיו נכנסים; הטיונר, שבוחר או מכוון לתדרים מסוימים; והמגבר, שמגביר את האות מהטיונר כך שניתן לשמוע אותו דרך רמקולים.