מי מפקיד צוואה

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!


החיים יכולים לזמן לנו לא מעט רגעים בהם נחשוב על צוואה, לעיתים מתוך כורח של מצב ולעיתים מתוך החשש המוצדק שיום אחד לא נהיה כאן כדי להסדיר את עיזבוננו ואנו לא מעוניינים שתהיה מריבה או מחלוקת על נושאים אלו. ככל שהשנים עוברות וככל שאנו נתקלים במצבים בהם אנו חושבים על המשך הדרך, עולה הצורך להסדיר נושא זה. אז כיצד עורכים צוואה באופן הכי נכון, בפני מי עושים זאת ומי מפקיד אותה והיכן? כיצד הכי מומלץ לבצע את ההליך? הכנו לכם כתבה שתעשה סדר ותסייע לעבור את ההליך בשלום. 

כיצד עורכים צוואה וכיצד הכי מומלץ לערוך צוואה? 

כל אדם מחליט על פי רצונו האישי כיצד ומתי הוא רוצה לערוך צוואה, והוא האדם היחיד שרשאי ויכול להחליט מה לעשות עם עזבונו לאחר פטירתו. הצוואה מוודאת שהמצווה הוא זה שמחליט מה יעשה עם רכושו לאחר לכתו מן העולם, בתנאי כמובן שהיא עומדת בהוראות החוק. את הצוואה יש לערוך במגוון רחב של מקרים, לדוגמה, כאשר אדם הוא ידוע בציבור והוא רוצה למנוע מצבים בהם יתגלע סכסוך בין בת או בן הזוג ובין הילדים. כמובן שבמקרים בהם אדם מעוניין שחלק מרכושו יינתן לאנשים שאינם קרוביו או לתאגידים שונים, כאשר יש צורך להסדיר זכויות שימוש, כאשר מדובר במשפחה חד הורית או בני זוג פרודים או גרושים, כאשר אין ילדים או יורשים חוקיים וזוגות שנמצאים בנישואין שניים ויש לכל אחד מהם ילדים משלו. 

את המצווה יש לערוך מול עורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות, הוא זה שיהיה ערב לכך שהתהליך נעשה בהתאם להוראות החוק, כשהוא בוחן את המצווה ואת בקשתו, וכמובן שמוודא כי הוא עושה זאת מתוך רצונו האישי וללא הפעלת לחץ. כמובן שבמידה ומדובר על אדם שלא נמצא בקו הבריאות המנטלית, תיערך בדיקה מצד עורך הדין, וזאת כדי לוודא שמבחינה רפואית המצווה עומד בתנאי הדין להפקיד צוואה. 

כיצד מפקידים אותה ובפני מי?

כל אדם יכול לערוך צוואה אך לא מי שהוכרז כפסול דין ובוודאי לא אדם שלא יכול להבין את מעשיו. את הצוואה מפקידים מול עורך דין המתמחה בענייני ירושות וצוואות, לאחר פגישה והפקדת הצוואה תוך בחינה של כל הפרמטרים הקשורים לנכסיו. מי שחושש שיטענו שלא היה צלול בדעתו כאשר ערך את הצוואה יכול לפנות לקבלת חוות דעת רפואית בסמוך למועד ההפקדה, ולצרף את חוות הדעת לצוואה. 

האם ניתן להכין צוואה לבד?

כל אחד יכול לכתוב צוואה, השאלה היא מה יהיה התוקף המשפטי שלה במידה ומישהו מערער על כך. ניתן לטעון טענות שונות כגד צוואות שנכתבו באופן עצמאי, מזיוף ועד לחץ וחוסר כשירות מנטלית. כאשר עורכים את הצוואה למול עורך דין המתמחה בכך, בצירוף כל המסמכים הנדרשים, כולל חוות דעת רפואית מהרופא המטפל, ניתן למנוע מראש את כל הטענות שיכולות להפריך את כשירות הצוואה. עורך הדין יכול לסייע בעריכת צוואה הדדית או צוואה יחידה, לוודא שכל המסמכים הנדרשים נמצאים בתיק, לשמור עליה, עם או בלי מכתב מלווה ולהביא לידיעת היורדים על קיומה בעת הצורך.

**הנכתב לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מומחה הוצאה לפועל: גישה מקצועית למשא ומתן
הוצאה לפועל

מומחה הוצאה לפועל: גישה מקצועית למשא ומתן

משא ומתן יעיל הוא מיומנות מפתח בעולם העסקים. בין אם אתם סוגרים עסקה, פותרים סכסוך או מנהלים פרויקט, היכולת לנהל משא ומתן מקצועי חיונית להצלחה. גישה מקצועית למשא ומתן יכולה להוביל להסכמים מועילים הדדיים, קשרים חזקים יותר ותוצאות טובות יותר עבור כל הצדדים המעורבים.

למאמר המלא »