לאחר פיטורי החברה, עובדים רבים אינם רשאים להשתמש באף אחד מחומרי החברה

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

חשוב לדעת מהן ההגבלות שמטיל המעסיק לפני שמתחילים לעבוד. כמו כן, חשוב לדעת שאם המעסיק שלך הפר את אחת מההגבלות הללו, יש לך זכות לתבוע אותם.

הפיטורים יכולים להיעשות בשתי דרכים: או בהסכמה הדדית או בלעדיה. אם הפיטורים בוצעו ללא הסכמה הדדית, אזי זה ייחשב כפיטור לא הוגן וישנן מגבלות המוטלות עליך לאחר מכן.

בהליך הפיטורים קיימות הגבלות רבות שיכולות להטיל על ידי החברה. מגבלות אלו מוטלות על מנת להבטיח שהפיטורים ייעשו בצורה הוגנת והחברה אינה בנחיתות.

חלק מההגבלות הללו כוללות:

1) הגבלות על סיום תקופת ניסיון

2) הגבלות על סיום חוזה עבודה חד צדדי

3) הגבלות על פיטורים בזמן שפל כלכלי

4) הגבלות על התפטרות עקב שינוי טכנולוגי או שינוי מבנה

ישנן הגבלות רבות שעובד צריך לפעול לאחר פיטוריו. מגבלות אלו כוללות חוסר יכולת ליצור קשר עם החברה או עובדיה, אי יכולת לעבוד אצל מתחרה, אי יכולת לגייס לקוחות ואי אפשרות להגיע לשטח החברה.

הפיטורים הם אזהרה אחרונה לעובדים המתפקדים בצורה גרועה בעבודתם. זה יכול לשמש כמוצא אחרון לפני סיום. אם עובד יפר את אחת מההגבלות הללו, הוא עלול לעמוד בפני השלכות משפטיות ולהיקנס.

פיטורי עובד מסיבות שאינן התנהגות בלתי הולמת נקראים "פיטורים קונסטרוקטיביים". המשמעות היא שהמעסיק הפך את תנאי העבודה לבלתי נסבלים עד כדי כך שהעובד נאלץ להתפטר.

פיטורים קונסטרוקטיביים יכולים לקרות אם מעסיק מבצע שינוי משמעותי בתפקידו של העובד או אם הוא מסרב לספק התאמה סבירה לנכות.

פיטורי עובד הם מצב עדין, וחשוב לדאוג לצרכיו לאחר הפיטורים. סעיף זה יבחן את ההגבלות המוטלות על העובדים המפוטרים על מנת להגן על זכויותיהם וכן על זכויות מעסיקיהם.

פיטורי עובד הם חוויה טראומטית עבור הפרט. זו יכולה להיות גם חוויה טראומטית עבור המעסיק, במיוחד כשזו הפעם הראשונה שלהם. לרוב קודמים להליך הפיטורים שורה של אזהרות ודיונים עם משאבי אנוש, אך לעיתים עובד יפוטר ללא כל התראה או דיון.

אם אתה החברה שפיטרה עובד ללא כל אזהרה או דיון, אז אתה צריך לציית להגבלות מסוימות.

– אין ליצור קשר עם הפרט בשום צורה שהיא לאחר ביצוע הפיטורים.

– אסור ללחוץ עליהם לחתום על שום דבר הקשור לסיום או להסכם הפשרה שלהם

– אם הם פוטרו עקב התנהגות בלתי הולמת מצידם, עליך לספק להם הודעת סיום בכתב המפרטת מדוע פוטרו

פיטורי עובד הם תהליך קשה להתמודדות. לא רק העובד סובל, אלא גם המעסיק. על המעסיק לוודא כי הוא ממלא אחר כל ההנחיות וההגבלות החוקיות לאחר פיטורי עובד.

פיטורי עובד עשויים לבוא עם כמה הגבלות כגון:

– המעסיק אינו יכול לפטר אותם ללא סיבה טובה

– המעסיק אינו יכול לפטר אותם אם הם בהריון או יש ילד מתחת לגיל 6

– המעסיק אינו יכול לפטר אותם מסיבות מפלות כגון גזע, דת, גיל, מוגבלות, מין וכו'.

תהליך הפיטורים הוא הזמן המלחיץ ביותר עבור כל חברה. זו תקופה שבה העובדים צפויים להיות אמוציונליים, והחברה צריכה לדרוך בזהירות כדי לא ליצור בעיות נוספות.

לאחר פיטוריו, עובד אינו מסוגל יותר להשתמש במשאבים או בנתונים של החברה. זה כולל מיילים וצורות תקשורת אחרות.

ישנן הגבלות רבות לאחר הפיטורים. העובד אינו יכול לדבר עם לקוחותיו או ספקיו של המעסיק, ואינו יכול לבקש מעובדיו לעזוב את עבודתם. הם גם לא יכולים להשתמש במידע סודי שלמדו במהלך עבודתם במשך שנה לאחר שפוטר.

הליך הפיטורים הוא הליך משפטי שכל חברה צריכה לבצע. חשוב לזכור שיש כמה הגבלות לאחר הפיטורים. לדוגמה, העובד המפוטר אינו יכול לגשת למידע, מסמכים או נתונים של החברה.

העובד המפוטר אינו יכול להשתמש בכל רכוש החברה ובמיוחד במחשב, מחשב נייד, טלפון או טאבלט. הם גם לא יכולים ליצור קשר עם אף אחד מהחברה בשום אופן והם אינם רשאים להגיע גם לשטח המשרד.

מעסיקים אינם רשאים להגביל את העובד המפוטר מלהגיש מועמדות לעבודה אחרת. הם יכולים רק להגביל את העובד המפוטר מלהגיע לעבודה באותו ענף, בו הועסק קודם לכן.

המעסיק אינו רשאי לנקוט באמצעים מגבילים כלשהם נגד העובד המפוטר, כגון לבקש ממנו לחתום על סעיף אי תחרות או לבקש ממנו להימנע מלהגיש מועמדות לעבודה בחברות אחרות.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »
המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון
פשיטת רגל

המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון

פשיטת רגל יכולה להיות תהליך מורכב ומרתיע, אך בעזרת עורך דין מיומן, הניווט בנוף המשפטי יכול להפוך לניהול יותר. בראשון לציון עורכי דין מומחים בעלי ניסיון רב בטיפול בתיקי פשיטת רגל ויכולים להעניק ליווי רב ערך לאורך כל ההליך.

למאמר המלא »