חלק ההכנסה שהולך לעובדים הולך ומצטמצם כבר עשרות שנים

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

כניסתו של סעיף זה היא שהשכר לעובדים הולך ומחמיר עקב הגידול באוטומציה. המבוא גם קובע כי יש פחות משרות זמינות לאנשים לעבוד, מה שמוביל ליותר תחרות על אותן משרות.

הבעיה עם הסעיף הזה היא שאין לו מילות מפתח, וזו הסיבה שהוא צריך הקדמה טובה יותר.

להרעת תנאי השכר ישנן מספר סיבות. הראשון הוא שיש עלייה בהיצע העבודה. זאת בשל הגידול באוכלוסייה והזדקנות האוכלוסייה. הסיבה השנייה היא שחלה עלייה בתחרות העולמית על מקומות עבודה, שהובילה לירידה בשכר.

הסיבה השלישית להרעת תנאי השכר היא שהעובדים איבדו את כוח המיקוח כתוצאה מחוסר יכולתם להתארגן באיגודים ומכוחם הפוליטי היורד.

הסיבה הרביעית להרעה בתנאי השכר היא התקדמות טכנולוגית, שהגדילה את הפריון והקטינה את הביקוש לעבודה.

הסיבה החמישית להרעת תנאי השכר היא הגלובליזציה, שהובילה למיקור חוץ של משרות למדינות שבהן עלויות העבודה נמוכות יותר מאשר במדינות מפותחות.

אל לנו לחשוב על כותבי הבינה המלאכותית האלה כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה.

עוזרי כתיבה בינה מלאכותית הופכים פופולריים יותר ויותר במקום העבודה. חברות מסוימות משתמשות בהן כאשר הן צריכות לייצר תוכן לנושא או נישה ספציפיים. בעוד שסוכנויות דיגיטליות משתמשות בהן כדי לייצר כל מיני תוכן עבור הלקוחות שלהן.

גידול השכר הוא מדד חשוב לבריאותה הכלכלית של מדינה. זה גם גורם מכריע לרמת אי השוויון בהכנסה.

חלק השכר בהכנסה הלאומית נמצא בירידה משנות ה-80, בעוד שרווחי החברות גדלו. חלק השכר בקנדה, למשל, היה 63% ב-1974 והוא ירד ל-54% עד 2014. מגמה זו אינה ייחודית לקנדה; זה נצפה גם במדינות רבות אחרות.

לירידה זו בשכר יש כמה סיבות: גלובליזציה, שינוי טכנולוגי, דה-רגולציה והפרטה והמעבר מייצור לשירותים.

המאמר מזכיר כי הצמיחה בשכר מואטת מאז שנות ה-90. המחבר טוען שמגמה זו משפיעה לא רק על עובדים בשכר נמוך, אלא גם על בעלי שכר גבוה יותר.

המחבר מצטט מחקר של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה, שמראה כי בשנת 1994, השכר החציוני לכל המקצועות היה 33,600 דולר ובשנת 2014 הוא עמד על 43,200 דולר. המשמעות היא שהשכר החציוני צמח בשיעור שנתי של 2.4% בתקופה זו בעוד שהאינפלציה הייתה בממוצע 1.8%. המשמעות היא שהשכר הריאלי ירד ב-0.6% בשנה בממוצע במהלך שני העשורים הללו.

זה לא סוד שעולם העבודה משתנה באופן דרסטי בשנים האחרונות. המעבר מייצור לתעשיות שירות, גלובליזציה ושינויים טכנולוגיים תרמו כולם לשינוי זה.

תנאי השכר הולכים ומחמירים בגלל השינויים הללו במשק. כך גם לגבי תנאי העבודה. למשל, יש עלייה בעבודה זמנית או ב'כלכלת חלטורה'. במקרים אלה, עובדים מקבלים לעתים קרובות פחות שכר ויש להם פחות הטבות מאשר עמיתיהם בעבודה במשרה מלאה.

תנאי השכר מחמירים במדינות רבות, כאשר ארצות הברית היא דוגמה מצוינת. זאת בשל העובדה שמספר המשרות הפנויות ירד, בעוד השכר נותר על כנו. הצטמקות מספר המשרות נובע מאוטומציה וגלובליזציה.

השכר לא עולה בארצות הברית. למעשה, הם הולכים ופוחתים כבר עשרות שנים. ב-1973, השכר הממוצע לשעה היה 20.67 דולר בדולרים של היום. עד 2017, הוא ירד ל-19.04 דולר.

הירידה בשכר נובעת ממספר גורמים וביניהם: ירידת איגודי העובדים, גלובליזציה ושינוי טכנולוגי כמו אוטומציה שהפחיתה את הביקוש לעובדים עם רמות השכלה ומיומנויות נמוכות כמו מפעילי מכונות ועובדי מפעלים.

בעשור האחרון גדל פערי השכר. זו לא רק בעיה בארצות הברית אלא גם בעיה עולמית. המאמר ידון מדוע זה קורה ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לתקן את זה.

פערי השכר גדלו בגלל גורמים רבים כולל גלובליזציה, קדמה טכנולוגית והיעדר השקעה בחינוך. הגלובליזציה גרמה לאנשים להתחרות בכוח עבודה זול יותר במדינות אחרות, מה שהוביל לשכר נמוך יותר לכולם. ההתקדמות הטכנולוגית גרמה לכך שכמה משרות מיושנות ומעסיקים כבר לא זקוקים להרבה עובדים. לבסוף, חוסר השקעה בחינוך פירושו שאנשים לא מקבלים הכשרה נאותה למשרות חדשות שנוצרות.

אנחנו צריכים להגדיל את חוקי שכר המינימום ולהשקיע יותר בחינוך כדי שנוכל לתקן את הבעיה הזו.

בעשור או שניים האחרונים פער השכר הולך ומתרחב.

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב איטי יותר מבעבר, וזו אחת הסיבות להתרחבות הפער הזה. הסיבה האחרת היא שהשכר לא עלה במהירות כמו הפריון.

ההערכה היא שבשנת 2020, יהיה מחסור של 10 מיליון עובדים מיומנים באמריקה. הדבר יגביר את התחרות על מקומות עבודה, מה שיביא להורדת השכר ולהרעה בתנאי השכר.

המאמר "תנאי השכר המחמירים" מאת הניו יורק טיימס הוא מבט מעמיק על המצב הנוכחי של עבודה בשכר נמוך. המחבר טוען שהאקלים הכלכלי הנוכחי אינו נוח לעובדים מכיוון שהשכר עומד על קיפאון במשך עשרות שנים. כתוצאה מכך, עובדים נאלצים לעבוד שעות ארוכות יותר או לקחת על עצמם מספר רב של עבודות כדי להסתדר.

מאמר זה מספק קצת תובנה כיצד עובדים בשכר נמוך נאבקים ומה ניתן לעשות כדי לעזור להם.

שכר הוא סוג של פיצוי על העבודה שעובדים מבצעים. שכר משולם לרוב במזומן, אך ניתן לשלם אותו גם בדרכים אחרות כגון מניות, אגרות חוב, מזון, דיור או סחורות ושירותים אחרים.

תעריף השכר נקבע על ידי המעסיק במסגרת משא ומתן בין העובד למעסיק על כמה עבודה תבוצע ומה היא תהיה שווה.

תנאי השכר מתייחסים למצב הכלכלי של העובדים ביחס לשכרם. התנאי עשוי להשתנות ממדינה אחת לאחרת בהתאם לגורמים כמו אפליה מגדרית, חוקי שכר מינימום, שעות עבודה וכן הלאה.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »
המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון
פשיטת רגל

המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון

פשיטת רגל יכולה להיות תהליך מורכב ומרתיע, אך בעזרת עורך דין מיומן, הניווט בנוף המשפטי יכול להפוך לניהול יותר. בראשון לציון עורכי דין מומחים בעלי ניסיון רב בטיפול בתיקי פשיטת רגל ויכולים להעניק ליווי רב ערך לאורך כל ההליך.

למאמר המלא »