המאמר עוסק כיצד הטכנולוגיה גרמה להרעה מוחשית בתנאי העבודה

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בשוק העבודה בתנאי העבודה. עליית האוטומציה והטכנולוגיות החדשות גרמו להרעה מוחשית בתנאי העבודה.

מחקר של הפורום הכלכלי העולמי צופה שעד 2020, 75% מהמשרות יהיו בסיכון גבוה לאוטומציה. המשמעות היא שתהיה ביקוש מוגבר למשרות ברמת מיומנות נמוכה וירידה בביקוש למשרות מיומנות גבוהה. הדבר עלול להוביל לירידה בשכר וכן לעלייה בשיעורי האבטלה.

המונח "תנאי עבודה" מתייחס לסביבה הפיזית והנפשית בה חייב עובד לעבוד. חשוב לציין כי תנאי העבודה אינם זהים למשכורת או שכר. תנאי העבודה הם הנסיבות המשפיעות על הרווחה הפיזית, הנפשית והרגשית של האדם בזמן העבודה.

גורמים רבים תורמים לתנאי העבודה של אדם כולל:

– סוג העבודה שהם עושים

– הסביבה הפיזית בה הם עובדים

– רמת האוטונומיה שלהם בעבודה

– כמה שעות הם עובדים בכל יום

– כמה שליטה יש להם על לוח הזמנים שלהם וכיצד לוח הזמנים שלהם משפיע על חיי המשפחה שלהם

– בין אם הם צריכים להשתמש בציוד מגן אישי כלשהו כגון כפפות, מסכות או משקפי מגן

עובדים בארצות הברית חווים הרעה מוחשית בתנאי עבודתם כבר עשרות שנים. העובד הממוצע חווה ירידה של למעלה מ-4,000 דולר בהכנסה השנתית בין 1973 ל-2013, בעוד שהמנכ"ל הממוצע ראה עלייה של למעלה ממיליון דולר.

יתר על כן, מחקר של המכון למדיניות כלכלית מצא כי:

– חלקם של העובדים המשתכרים שכר עוני (פחות מ-11 דולר לשעה) עלה מ-10.7% ל-15.5% בין 1979 ל-2016

– חלקם של העובדים בעלי שכר נמוך (המרוויחים פחות מפי שניים משכר המינימום הפדרלי או כ-14 דולר לשעה) עלה מ-25.2% ל-29.5%.

הדרך בה אנו עובדים השתנתה באופן דרמטי במהלך העשורים האחרונים. הכנסת המחשבים והאינטרנט אפשרה לאנשים לעבוד מהבית או מרחוק. זה יצר הזדמנויות חדשות עבור אנשים לעבוד בעבודות שהם אוהבים, אבל זה גם השפיע לרעה על תנאי העבודה.

חברות רבות מסתמכות כיום על "כלכלת חלטורה" שבה לא ניתנות לעובדים כל הטבות וחייבים להיות זמינים בכל עת, בעוד שאחרות עוזבות את משרדיהן מאחור לטובת עבודה מהבית.

חברות מתמקדות יותר ביצירת יותר הכנסות לבעלי המניות מאשר בהשקעה ברווחת העובדים שלהן. התוצאה היא הרעה מוחשית בתנאי העבודה.

המונח 'תנאי עבודה' מתייחס למצב הכללי של עבודה בעבודה. הוא כולל את ההיבטים הפיזיים, החברתיים והפסיכולוגיים של סביבת העבודה.

תנאי העבודה הידרדרו בשנים האחרונות בגלל מספר גורמים, כמו גלובליזציה, אוטומציה ושינויים בטכנולוגיה.

בארצות הברית, שכר המינימום לא עלה מאז 2009. לפי הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, בשנת 2017, מישהו שעובד שבוע עבודה של 40 שעות בשכר המינימום הפדרלי של 7.25 דולר לשעה ירוויח 290 דולר לשבוע. זה מתחת לסף העוני למשפחה בת שתיים.

ניתן לראות את ההרעה בתנאי העבודה גם במדינות רבות אחרות. בסין, למשל, יש דיווחים על כך שעובדי המפעל נאלצים לעבוד עד 16 שעות ביום עם יום חופש אחד בלבד בכל כמה חודשים ואינם מורשים לחופשה במהלך ראש השנה הסיני או כל חג אחר. בבנגלדש, עובדי הבגדים המשיכו למחות נגד השכר הנמוך ותנאי העבודה הגרועים שהובילו למוות רבים בשנים האחרונות.

עם עליית האוטומציה וה-AI, עתיד העבודה הוא נושא מדאיג מאוד. חברות משתמשות יותר ויותר ברובוטים כדי להפוך משימות לאוטומטיות, מה שמוביל להידרדרות מוחשית בתנאי העבודה.

בחלק זה, נחקור כיצד AI משפיע על העבודה שלנו ומה זה אומר על עתיד העבודה.

אנחנו לא צריכים לחשוב על AI כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה. עוזרי כתיבה בינה מלאכותית הופכים פופולריים יותר ויותר במקום העבודה. חברות מסוימות משתמשות בהן כאשר הן צריכות לייצר תוכן לנושא או נישה ספציפיים. בעוד שסוכנויות דיגיטליות משתמשות בהן כדי לייצר כל מיני תוכן עבור הלקוחות שלהן.

אל לנו לחשוב על כותבי הבינה המלאכותית האלה כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה. עוזרי כתיבה בינה מלאכותית הופכים פופולריים יותר ויותר במקום העבודה. חברות מסוימות משתמשות בהן כאשר הן צריכות לייצר תוכן לנושא או נישה ספציפיים. בעוד שסוכנויות דיגיטליות משתמשות בהן כדי לייצר כל מיני תוכן עבור הלקוחות שלהן

הכנסת האוטומציה למקום העבודה הייתה במידה רבה דבר טוב. זה הגדיל את הפרודוקטיביות והיעילות, מה שבתורו מועיל לחברה. עם זאת, יש צד אפל יותר לשינוי הזה שלא מרבים לדבר עליו. הכנסת האוטומציה למקום העבודה הביאה להרעה מוחשית בתנאי העבודה.

אנשים רבים עובדים כעת בעבודות שהן פחות מספקות ומלחיצות יותר מבעבר. יש גם סיכוי גדול יותר לתאונות בעבודה בגלל עלייה בהתנהגות של לקיחת סיכונים בקרב עובדים שמרגישים שאין להם מה להפסיד כי העבודה שלהם כבר לא ממש חשובה.

הרעה מוחשית בתנאי העבודה היא לא רק עניין של זמן, אלא תלויה גם ברמת האוטומציה.

בתעשיות מסוימות נעשה שימוש באוטומציה כדי להגדיל את הפריון ולהפחית את עלויות העבודה. עם זאת, הדבר הוביל לירידה באיכות העבודה ולעלייה בתאונות העבודה.

התעשיות המושפעות ביותר כוללות ייצור, תחבורה, אחסנה ובנייה.

ההרעה בתנאי העבודה היא תוצאה של שימוש מוגבר בטכנולוגיה במקום העבודה. זה הוביל לעלייה במספר האנשים שעובדים בבית ולעלייה במספר האנשים התורנים. לשינויים הללו הייתה השפעה רבה על אופן העבודה שלנו.

נטען כי שינויים אלו הקשו על העובדים לעמוד בקצב עבודתם ולשמור על איזון בריא בין העבודה לחיים, מה שעלול להוביל לשיעור גבוה יותר של מתח, חרדה ודיכאון.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »
המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון
פשיטת רגל

המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון

פשיטת רגל יכולה להיות תהליך מורכב ומרתיע, אך בעזרת עורך דין מיומן, הניווט בנוף המשפטי יכול להפוך לניהול יותר. בראשון לציון עורכי דין מומחים בעלי ניסיון רב בטיפול בתיקי פשיטת רגל ויכולים להעניק ליווי רב ערך לאורך כל ההליך.

למאמר המלא »