בקשת דחייה היא בקשה שהגיש נאשם בתגובה לתלונה

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

בקשת הדחייה הינה בקשה אשר ניתן להגיש על ידי הנתבע על מנת לקבל את דחיית התיק. בקשה זו מוגשת אם נפגעה לנתבעת עקב טעות כלשהי שנעשתה על ידי התובע. הבקשה תתקבל אם היא עומדת באחת משלוש הדרישות הבאות:

1) התובע לא הגיש לנתבע הודעת תביעה כראוי,

2) התובע לא טען כראוי ולא הקים עילת תביעה,

3) לתובע אין כשירות משפטית להגיש תביעה זו.

אם אף אחת משלוש הדרישות הללו לא תתמלא, אזי בקשה זו תידחה והתיק יימשך.

בקשת הדחייה היא בקשה של הנאשם בתיק פלילי לבטל את האישומים נגדם. בקשה זו יכולה להיעשות בטענה שהתביעה לא סיפקה די ראיות להוכחת אשמה.

על מנת שיינתן פיטורים, צריכות להיעדר ראיות המצדיקות הרשעה. נטל ההוכחה הוא על התביעה, כך שאם הם לא יכולים לספק ראיות מספיקות אז הם לא יוכלו להמשיך בתיק שלהם.

בקשת סילוק היא בקשה משפטית לשופט לדחיית תביעה.

בקשת הדחייה מוגשת בדרך כלל כאשר צד אחד סבור שלצד השני אין מספיק ראיות או טענה חזקה. ניתן לעשות זאת על ידי הגשת בקשה לפיטורים או בקשה במהלך ההליכים המשפטיים.

ישנן סיבות שונות מדוע מישהו עשוי לרצות להגיש בקשה לסילוק התיק שלו, כגון:

1) חוסר ראיות

2) סמכות שיפוט לא מספקת בעניין הנדון

3) חוסר עמידה (חוסר יכולת לגלות עניין בנושא)

4) מקום פסול (בו צריך בית המשפט לדון בתיק).

בארצות הברית, בקשה לסילוק היא הגשת בית המשפט המבקשת מבית המשפט לדחות תביעה שהוגשה נגד המגיש את הבקשה. בקשת פיטורים נעשית בדרך כלל על ידי מי שנתבע ורוצה לצאת מתשלום עבור עורך דין או לעבור את הטרחה של התגוננות.

המגיש בקשה לפיטורים אינו חייב להוכיח כי הוא חף מפשע או שיש לו עילת פיטורין משפטית כלשהי; כל מה שהם צריכים זה ראיות לכך שהם הואשמו במשהו ואינם יכולים להרשות לעצמם עורך דין.

החוק אינו מערכת מושלמת ומערכת המשפט אינה מערכת מושלמת. יש הרבה פגמים בחוק ויש הרבה פגמים במערכת המשפט.

ייתכנו מקרים שבהם אנשים שהואשמו בביצוע פשעים עשויים להיות חפים מפשע מאותם פשעים, וככאלה, אין להעניש אותם על פשעים אלה. עם זאת, בגלל סיבות שונות, ייתכן שיהיה קשה להם להוכיח את חפותם. מסיבה זו, עומדת בפנינו מה שמכונה בקשת סילוק אשר נעשית בדרך כלל על ידי נאשמים המבקשים למחוק את כתב האישום.

בקשת הדחייה היא מסמך שהוגש לבית המשפט על ידי הנתבע בתגובה לתלונת התובע. בקשת הדחייה מוגשת בפתחה של תביעה, ומטרתה להיפטר מהתיק בטרם ימשיך.

הנתבעת מגישה מסמך זה על מנת לציין כי קיימות עילות משפטיות לדחיית התיק, כגון חוסר סמכות או התיישנות.

על מנת שמסמך זה יצליח, עליו לספק גם נימוקים מדוע יש לתת פיטורים.

לדוגמה, אם לא ניתן שירות או הודעה, אז עליהם לספק הוכחה שלא קיבלו אותו ומדוע זה אומר שצריך להתרחש פיטורים.

בקשת דחייה היא בקשה שהגיש הנאשם בתיק פלילי. מדובר בבקשה בלתי רשמית המבקשת מבית המשפט לדחות את התיק נגד הנאשם בטענה שאין די עובדות המצדיקות העמדה לדין.

על הנאשם להראות כי אין עילה סבירה להאשימו בעבירה כלשהי. נטל ההוכחה לבקשה זו מוטל על הנתבעת, ויש להוכיחו בריבוי ראיות.

בית המשפט רשאי להיעתר לבקשה זו אם מצא כי אין עילה סבירה להעמיד את הנאשם לדין ואם מצא כי מתן סעד כאמור לא יהיה בלתי הוגן כלפי מי מהצדדים.

בקשת סילוק היא בקשה רשמית של נאשם לבית המשפט, המבקשת לבטל את האישומים נגדו.

הדבר נעשה כאשר הנאשם סבור כי הואשם שווא או אם הוא סבור כי נפלה טעות מסוג אחר בהליך.

את בקשת הדחייה יש להגיש לבית המשפט ועליה לכלול הצהרת עובדות, טיעונים משפטיים וכל ראיה תומכת. לאחר מכן השופט יחליט אם לדחות את האישומים או לא.

בקשת סילוק היא מסמך משפטי המבקש מבית המשפט לדחות תיק. פיטורים מסוג זה משמשים פעמים רבות כאשר הנתבע הגיש תשובה לתלונה וסבור כי חלק מהטענות בה או כולן הן שקריות. הנאשם יכול לבקש פיטורים מכל סיבה שהיא, אך סביר יותר שיתקבל אם אין עובדות התומכות בטענות.

על הנתבע להגיש בקשת פסילה לבית המשפט ולמסור הודעה לכל הצדדים המעורבים בתביעה, לרבות עדים אשר יצטרכו להעיד במשפט. שופט יבדוק את המסמכים הללו ויחליט אם להיעתר לבקשת הפסילה או לא. אם יינתן, אזי הדבר ייחשב כ"פסיקה" בכל התביעות נגד הנתבע על ידי התובע ולא יתקיים משפט.

בית המשפט רשאי להיעתר לבקשה לדחיית תובענה מכל אחד מהטעמים הבאים:

אם אין לתובע סמכות להגיש תביעה;

אם התיק אינו בשל לפסיקה;

אם תביעת התובע התיישנה או על פי דין התיישנות;

אם הנתבע לא קיבל הודעה מספקת על הפעולה ואינו יכול להתגונן מפניה;

אם אין סמכות שיפוט על מי מהצדדים, או על שני הצדדים במסגרת עילת תביעה אחת.

בקשת סילוק הינה מסמך משפטי המוגש על ידי נתבע בתגובה לתלונת התובע. מסמך זה מכיל מידע בסיסי על הנתבע, כגון שמו, כתובתו ופרטי התקשרות. הוא כולל גם את תאריך האירוע ותיאור מה שהתרחש.

בקשה לביטול:

בקשת סילוק הינה מסמך משפטי המוגש על ידי נתבע בתגובה לתלונת התובע. מסמך זה מכיל מידע בסיסי על הנתבע, כגון שמו, כתובתו ופרטי התקשרות. הוא כולל גם את תאריך האירוע ותיאור מה שהתרחש.

בקשת הדחייה היא בקשה רשמית לבית המשפט, על ידי יחיד או חברה, לסילוקם מתביעה. בקשת הדחייה אינה מסיימת אוטומטית את התביעה. בית המשפט בדרך כלל ייתן את הפיטורים רק אם הוא משוכנע שאין לתובע סיכוי לזכות בתיק.

חשוב לציין כי קיימים שני סוגי בקשות: 1) בקשה לסדר דין מקוצר ו-2) בקשה לסילוק מרצון. בבקשה לסדר דין מקוצר, לא היה גילוי ולא משפט, ולכן השופט יפסוק האם קיימות ראיות מספיקות על מנת שצד זה או אחר ינצח במשפט. עם פיטורין מרצון, שני הצדדים מסכימים שיש לפטר צד אחד מהתיק ושני הצדדים מסכימים מה צריך לקרות עם כל התביעות שנותרו במחלוקת (למשל, מי מקבל משמורת על ילדים).

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מקצוען פשיטת רגל ב-WeWork: ללא תחרות
פשיטת רגל

מקצוען פשיטת רגל ב-WeWork: ללא תחרות

WeWork, פעם חד קרן מבטיח בתעשיית העבודה המשותפים, עמדה כעת בפני נפילה משמעותית. ההתרחבות המהירה של החברה וההוצאות הראוותניות הובילו לבסוף להגשת פשיטת רגל. אירוע זה שלח גלי הלם בעולם העסקים, שכן פעם נתפסה WeWork כמפרעת בתעשיית הנדל"ן.

למאמר המלא »
מומחה לפשיטת רגל שנייה
פשיטת רגל

מומחה לפשיטת רגל שנייה

פשיטת רגל היא הליך משפטי המסייע ליחידים או לעסקים שאינם מסוגלים להחזיר את חובותיהם לבקש פטור מחלק מההתחייבויות הכספיות שלהם או מכולן. חיוני להבין את החוקים סביב פשיטת רגל כדי לנווט את התהליך בהצלחה.

למאמר המלא »
עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד
פשיטת רגל

עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני להיעזר בעורך דין מומחה לפשיטת רגל. באשדוד ישנם אנשי משפט רבים שיכולים לסייע בניווט בתהליך המורכב של הגשת בקשה לפשיטת רגל. עם זאת, עבודה עם עורך דין שיש לו מומחיות בתחום זה יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצאות התיק שלך.

למאמר המלא »
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »