בהליכי חדלות פירעון, חוק חדלות הפירעון והנאמנים 2016 (ITSA) קובע כי אדם יפוטר מעבודתו לפי בקשת המעסיק אם הוא פושט רגל לא משוחרר או כפוף להסכם חדלות פירעון אישי

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

במקרה של חדלות פירעון, נכסיו והכנסותיו של אדם עלולים להיחשב כבלתי מספיקים לכיסוי חובותיו. בנסיבות אלה, ייתכן שהאדם יוכל להגיש בקשה להפטר מהליכי חדלות פירעון. מאמר זה דן בהליך הגשת בקשה לפיטורין בהליכי חדלות פירעון.

מה זה פיטורים?

פיטורין הוא הליך משפטי המאפשר לאדם שהוכרז פושט רגל או נתון לצו הקלה (DRO) להימנע מפשיטת רגל או DRO. ניתן להגיש בקשה להליך רק על ידי אנשים בעלי נכסים והכנסה מוגבלים ושאינם סוחרים בכל צורה של עסק או מקצוע. הבקשה נעשית על ידי הגשת הודעה על כוונה לבית המשפט, או על ידי הצהרה סטטוטורית בפני אחד מבעלי התפקידים בו, כגון כונס הנכסים הרשמי.

תהליך

אם אדם מעוניין להגיש בקשה לפיטורים מהליכי חדלות פירעון עליו לוודא תחילה שהוא עומד בכל הקריטריונים הבאים:

חוק חדלות הפירעון 1986 קובע שחרור של יחיד מהליכי חדלות פירעון על בסיס התנהגותו. קיימות מספר עילות לפיטורין, לרבות מקום בו הפרט שימש כדירקטור בחברה אשר נפרק בה צו בית משפט ואשר היו הפרות חובה שונות.

נציין שאין לבלבל בין זה לבין פשיטת רגל, שהיא הליך משפטי אחר לגמרי. חוק חדלות הפירעון 1986 אינו קובע כל הליך כזה וניתן להשיג פשיטת רגל רק באמצעות חקיקה אחרת.

מי שנחקר או הוחלט על ידי בית משפט מוסמך כחדל פירעון, יכול להידחות מההליך אם מצא בית המשפט כי הגיש בקשת פשיטת רגל, הפטר מפשיטת רגל או שילם את כל החובות. מי שחדל פירעון ומעוניין להימנע מפיטורים רשאי להגיש עתירה לשיקום לבית המשפט.

ניתן לפטר אדם מהליכי פשיטת רגל בנסיבות הבאות:

אם האדם פושט רגל.

אם הפרט הורשע בעבירה הניתנת לדין ונכלא לתקופה של יותר מ-3 שנים.

אם האדם עצור בכלא או בבית חולים לחולי נפש.

אם הפרט פונה לבית חולים לחולי נפש לפי צו בית משפט.

אם היחיד, ללא סיבה סבירה, לא עמד בכל דרישה שהוטלה עליו על ידי שופט שמונה לפי סעיף 14א(1)(א) או (ב).

יחידים מפוטרים בדרך כלל מהליכי חדלות פירעון אם הם אינם החייב. הם אינם זכאים לחלוקה כלשהם והאינטרסים שלהם בהליך נפסקים.

ניתן לפטר יחידים מהליכי חדלות פירעון אם אין להם עניין משמעותי בעיזבון פשיטת הרגל. זה נקרא פיטורים מחוסר אדם. אם ליחיד יש עניין בעיזבון פשיטת הרגל, אזי הם עשויים להידחות על פי בקשה או על פי צו בית משפט, תלוי אם הם נכללו בבקשה המקורית שהגיש החייב או לא.

תהליך חדלות הפירעון הוא תקופה קשה הן לפרט והן לנושים. הפרט צריך להתמודד עם החוב שלו, בעוד שהנושים צריכים להתמודד עם אובדן כספם. חשוב ששני הצדדים יזכו ליחס הוגן בתהליך זה.

חוק חדלות הפירעון 1986 מספק הגנה לאדם מפני פיטוריו מעבודתו בזמן שהוא נמצא בהליכי חדלות פירעון. המשמעות היא שאם אדם מתפטר או פוטר על ידי המעסיק שלו, אז הוא יכול להגיש תביעה לפיטורים שלא כדין בבית הדין לעבודה.

אדם אינו זכאי להפטר בגין הליכי חדלות פירעון אם אינו חייב.

חוק חדלות הפירעון 1986 קובע את פיטוריו של אדם בהליכי חדלות פירעון אם הוא או היא נמצא אשם בהתנהגות בלתי הולמת. זה עשוי לכלול חוסר יושר, הונאה או מצג שווא.

בהליכי חדלות פירעון קיימים מספר סוגים שונים של התנהגות בלתי הולמת שעלולה להביא לפיטורין. אלה כוללים חוסר יושר, הונאה ומצג שווא. אדם שיימצא אשם בהתנהגות בלתי הולמת יפוטר מההליך ולא יוכל להשתתף בשום צורה בניהול ענייני החברה.

אנשים הנמצאים בהליכי חדלות פירעון עלולים להיות מפוטרים מעבודתם. הסיבה לכך היא שהם אינם מסוגלים לעבוד יותר עקב הליכי חדלות הפירעון.

ניתן לפטר את היחיד על ידי המעסיק אם לא קיבל שכר במשך חודש לפחות והם הועסקו פחות משנתיים. פיטורי הפרט יאושרו רק אם המעסיק קיבל אישור בכתב מהנאמן או כונס הנכסים כי העסקה לא תשפיע על יכולתו של חדל הפירעון לשלם לנושיו.

חוק חדלות הפירעון 1986 הוא החקיקה המסדירה מה קורה כאשר אדם הופך לחדל פירעון. סעיף 213 לחוק חדלות הפירעון 1986 קובע כי אדם שנפסק כפושט רגל או הוטל עליו צו פירוק, אסור לפטר על ידי מעסיקו.

חוק חדלות הפירעון 1986 קובע כי אדם שנפסק כפושט רגל או הוטל עליו צו פירוק אסור לפטר על ידי מעסיקו.

הפרט פוטר כאשר בית המשפט קבע צו סופי לחדלות פירעון.

סעיף זה ידון בפיטורי יחיד בהליכי חדלות פירעון. הפיטורים הם כאשר בית המשפט קבע צו סופי לחדלות פירעון. מאמר זה יבחן גם את המשמעות של פיטורים אלו וכיצד הם יכולים להשפיע על זכויות הפרט.

ההפטר הוא הליך משפטי המתרחש כאשר נכסיו של אדם מחוסלים לצורך פירעון חובות ונושים. ברוב המקרים הדבר מוביל להליכי פשיטת רגל והפטר מחובות לאותו אדם או חברה. עם זאת, ישנם כמה חריגים שבהם זה לא קורה ובמקום זאת, הפרט פוטר מהליכי חדלות פירעון ללא כל צורה של הפטר מחובותיו. מאמר זה יבדוק כמה נסיבות שבהן זה עלול לקרות, כמו גם כיצד זה משפיע על זכויותיהם של אנשים במקרים אלה.

חוק חדלות הפירעון 1986 אינו מאפשר כל פיטוריו של אדם בהליכי חדלות פירעון.

חוק חדלות הפירעון 1986 אינו מאפשר כל פיטוריו של אדם בהליכי חדלות פירעון. החריג היחיד לכך הוא מקום בו העסקתו של הפרט מופסקת על ידי החברה בהליך סטטוטורי.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד
פשיטת רגל

עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני להיעזר בעורך דין מומחה לפשיטת רגל. באשדוד ישנם אנשי משפט רבים שיכולים לסייע בניווט בתהליך המורכב של הגשת בקשה לפשיטת רגל. עם זאת, עבודה עם עורך דין שיש לו מומחיות בתחום זה יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצאות התיק שלך.

למאמר המלא »
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »
המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון
פשיטת רגל

המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון

פשיטת רגל יכולה להיות תהליך מורכב ומרתיע, אך בעזרת עורך דין מיומן, הניווט בנוף המשפטי יכול להפוך לניהול יותר. בראשון לציון עורכי דין מומחים בעלי ניסיון רב בטיפול בתיקי פשיטת רגל ויכולים להעניק ליווי רב ערך לאורך כל ההליך.

למאמר המלא »