אי אפשר לבטל פשיטת רגל, אבל פשיטת רגל של פרק 7 אפשר לבטל

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

פשיטת הרגל המופטרת היא סוג של פשיטת רגל שמוגש על ידי חייב, אך לאחר מכן נפטר. הפיטורים לא מתרחשים אוטומטית. על החייב לעתור להפטר בבית המשפט.

שופט דחה תיק פשיטת רגל בשל היעדר ראיות תומכות.

מדובר בתיק שלא היה צריך להידחות. העדר ראיות תומכות נבע מכך שהנאשם לא סיפק, דבר שאיננו יכולים לעזור להם בו.

במקרה של פשיטת רגל, החלטת שופט לדחות את בקשת פשיטת הרגל אינה מהווה אינדיקציה לכך שהחייב אינו מסוגל לפרוע את חובותיו. ההפטר עשוי להינתן משום שלא הייתה אפשרות סבירה להצליח להוכיח כי החייב היה חדל פירעון או משום שהיו עילות משפטיות תקפות אחרות לפיטורין.

אדם שהגיש בקשה להגנת פשיטת רגל יכול לבקש דחיית בקשתו מבית משפט אם הראה כי הצליח להחזיר לפחות 80% מחובו.

בית המשפט העליון הכריע בתיק של פשיטת רגל שנדחה. ההחלטה שנויה במחלוקת מכיוון שעלולה להיות לה השלכות חמורות על עתיד דיני פשיטת הרגל.

מאמר זה ידון בפסיקה האחרונה של בית המשפט העליון בנוגע לפיטורי פשיטת רגל וכיצד החלטה זו יכולה להשפיע על דיני פשיטת רגל עתידיים.

המאמר יעסוק בחוק פשיטת הרגל בארצות הברית. הוא יספק סקירה מפורטת של מהי פשיטת רגל וכיצד היא שונה מסוגים אחרים של הפטרת חובות.

בארצות הברית, אדם או עסק יכולים להגיש בקשה לפשיטת רגל במסגרת פרק 7, פרק 11 או פרק 13.

פשיטת רגל של פרק 7 משמשת אנשים שאין להם נכסים להגן עליהם והחובות שלהם הם בעיקר חובות צרכניים כמו כרטיסי אשראי, חשבונות רפואיים, הלוואות אישיות וכו'.

פשיטות רגל של פרק 11 משמשות בדרך כלל עסקים שרוצים לארגן מחדש את חובותיהם במסגרת תוכנית שאושרה על ידי בית המשפט ולהישאר בעסקים.

פשיטות רגל של פרק 13 משמשות בדרך כלל אנשים שיש להם הכנסה קבועה אך פשוט לא יכולים לעמוד בקצב החשבונות שלהם מכיוון שהם מוציאים יותר מדי על חוב לא מובטח כמו כרטיסי אשראי וחשבונות רפואיים.

החלטה לאחרונה של בית המשפט העליון קבעה כי בקשת פשיטת רגל נדחית אם אין לחייב "סבירות סבירה" לפרוע את הנושים. החלטה זו תשפיע על חייבים רבים ועל נושיהם, ולכן חשוב לדעת כיצד החלטה זו תשנה את דיני פשיטת הרגל.

בית המשפט העליון קבע לאחרונה כי בקשת פשיטת רגל נדחית אם אין לחייב "סבירות סבירה" לפרוע את הנושים. החלטה זו תשפיע על חייבים רבים ועל נושיהם, ולכן חשוב לדעת כיצד החלטה זו תשנה את דיני פשיטת הרגל.

פשיטת רגל היא הליך משפטי המשמש להקלת חובו של אדם. אם מישהו מגיש בקשה לפשיטת רגל, בית המשפט יפטור את חובו. לאחר מכן האדם יוכל לשמור על כל נכסיו, אך הוא לא יוכל לקחת הלוואות חדשות.

ניתן לדחות בקשת פשיטת רגל אם החייב הגיש תכנית הסדר תלויה ועומדת.

ניתן לדחות את הבקשה גם אם החייב הגיש הצעה תלויה ועומדת והנאמן אינו מתנגד לה.

בית המשפט רשאי לדחות בקשת פשיטת רגל מסיבות אחרות, כגון אם החייב פרע את כל חובותיו.

בארצות הברית, פשיטת רגל היא הליך משפטי שבאמצעותו אדם או עסק יכולים לקבל הגנה מפני נושים. הדבר נעשה או באמצעות פירוק מסודר של הנכסים או באמצעות ארגון מחדש של החובות.

תיק פשיטת רגל מתחיל כאשר אדם פרטי או עסק מגיש עתירה לבית המשפט כי הם מבקשים להיפטר מחובותיו. הבקשה מוגשת במסגרת פרק 7, 11, 12 או 13. אדם יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל של פרק 7 אם אין לו נכס שצריך למכור כדי לכסות את חובותיו.

פשיטת רגל של פרק 11 משמשת חברות ואנשים פרטיים שרוצים לשמור על נכסיהם אך זקוקים לזמן כדי לפרוע את חובם לאורך זמן. פרקים 12 ו-13 הם פחות נפוצים אך עדיין אפשרויות זמינות עבור אנשים שרוצים לשמור על רכושם ולהחזיר חלק מהחוב שלהם לאורך זמן מבלי לחסל נכסים.

פשיטת רגל היא הליך משפטי שבו אדם או חברה יכולים להכריז על עצמם שאינם מסוגלים לשלם את חובותיהם. לעתים קרובות זה נתפס כמוצא האחרון עבור אנשים או חברות שאינם מסוגלים לשלם את חובותיהם.

הצורה הנפוצה ביותר של פשיטת רגל בארצות הברית היא פשיטת רגל פרק 7, אשר מוחקת את כל נכסי החייב ומספקת הגנה מסוימת מפני פעולות גביית חובות. סוג זה של פשיטת רגל נקרא גם "פשיטת רגל ישר" או "פירוק".

פשיטות רגל של פרק 13 זמינות גם הן והן מאפשרות לחייבים להחזיר את חובותיהם לאורך זמן, במקום להפטר מהם במכה אחת. על החייב להמציא תוכנית שחייבת להיות מאושרת על ידי בית המשפט ולהשתמש בתשלומים חודשיים לאורך שלוש עד חמש שנים.

הפטר פשיטת רגל הוא צו בית משפט המפנה את החייב מכל החובות, מובטחים ובלתי מובטחים.

פשיטת רגל היא הליך משפטי שבו ניתן להכריז על יחיד או תאגיד כחדל פירעון ולהפטר מחובותם. תהליך זה נקרא גם "הליך פשיטת רגל". נכסי החייב מסולקים לצורך פירעון נושים, כאשר הכספים שנותרו מחולקים לבעלי המניות ו/או העמיתים.

פיטורי פשיטת רגל אינם אופציה למי שרוצה להימנע מהחזר חובות. זה יכול להינתן על ידי בית משפט רק אם החייב עבר שיקום ופרע את כל חובותיו במלואם.

חלק זה יבחן את נושא פשיטת הרגל וכיצד ניתן לבטלה.

חשוב לציין כי לא ניתן לבטל פשיטת רגל אם המבקש הגיש הצהרה כוזבת או פעל במרמה. על מנת לקבל דחיית תיק, יש לשלם את כל החובות במלואם ולמגיש המגיש לא יהיה חוב חדש.

תוכן עניינים

אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!
השאירו פרטים כבר עכשיו!
מומחה לפשיטת רגל שנייה
פשיטת רגל

מומחה לפשיטת רגל שנייה

פשיטת רגל היא הליך משפטי המסייע ליחידים או לעסקים שאינם מסוגלים להחזיר את חובותיהם לבקש פטור מחלק מההתחייבויות הכספיות שלהם או מכולן. חיוני להבין את החוקים סביב פשיטת רגל כדי לנווט את התהליך בהצלחה.

למאמר המלא »
עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד
פשיטת רגל

עורך דין מומחה בפשיטת רגל באשדוד

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני להיעזר בעורך דין מומחה לפשיטת רגל. באשדוד ישנם אנשי משפט רבים שיכולים לסייע בניווט בתהליך המורכב של הגשת בקשה לפשיטת רגל. עם זאת, עבודה עם עורך דין שיש לו מומחיות בתחום זה יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצאות התיק שלך.

למאמר המלא »
מומחה לפטרול ברגליים
פשיטת רגל

מומחה לפטרול ברגליים

כאשר מתמודדים עם קשיים כלכליים, חיוני לפנות לליווי של עורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל. עם מומחיות בדיני פשיטת רגל, עורך דין יכול לספק תובנות חשובות וסיוע בניווט בתהליכים משפטיים מורכבים.

למאמר המלא »
המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון
פשיטת רגל

המדריך לפשיטת רגל: עוד מומחה בראשון לציון

פשיטת רגל יכולה להיות תהליך מורכב ומרתיע, אך בעזרת עורך דין מיומן, הניווט בנוף המשפטי יכול להפוך לניהול יותר. בראשון לציון עורכי דין מומחים בעלי ניסיון רב בטיפול בתיקי פשיטת רגל ויכולים להעניק ליווי רב ערך לאורך כל ההליך.

למאמר המלא »